21 december, back in b

21 Dec

Jag ar tillbaks i Cairns och helvete vad underbart det ar. Det var som att komma hem.

Idag har jag varit och halsat pa svenska Mathilda pa sjukhuset, hon akte in igar kvall for att hon hade sa ont i magen. Det var tydligen blindtarmsinflammation. Hon skulle opereras imorse men nar vi kom dit mitt pa dagen hade dom annu inte gjort nagot. Men nu ar hon troligtvis opererad och klar, och det gick nog bra det. Vet inte riktigt hur det funkar med forsakringen, om man maste betala sjalv forst och far tillbaks pengarna nar man kommer hem. I sa fall vore det ju riktigt trakigt for operationer brukar tydligen vara riktigt dyrt. Dom pratade omkring 7000$ vilket blir ca. 50,000kr.

Bananfarmen kanns valdigt langt borta just nu, aven om jag nastan ar i behov av att aka tillbaka efter nyar. Men man lyckas ju pa nagot satt alltid klara sig. Tror faktiskt att vi flyger ner till Melbourne och skaffar oss ett jobb dar istallet, ett vanligt jobb. Inget fruktplockarjobb. Jag akte ju trots allt inte hit for att slava, det kan jag gora sen nar jag kommer hem.

Pa fredag kommer Erik hit, det blir gott. Ingen lar vara sa glad som honom, som far slippa bananerna samt aven ha en hel del dollars i fickan. Pa lordag ar det ju som alla vet julafton, fast har oppnar man inga paket pa julafton, utan pa juldagen. Istallet ar det festligheter som galler pa julafton, alltsa omvant om man jamfor med hemma.

Nu ska jag kika lite film. Klockan ar trots allt halv 10.  🙂

 

mvh

Lämna en kommentar